Největší evropská mobilní událost dnes končí. Společnosti se zde přetahovali o to, kdo představí zajímavější novinku a vychytávku. Letos nejvíc zaujal nástup čínských výrobců s výkonnými modely nebo všudypřítomný Android. A nás samozřejmě nejvíce zajímala Motorola. V jakém světle se tedy ukázala?
No, v nijakém. Motorola letos většinu fanoušků zklamala (včetně nás), že nepředstavila žádnou novinku. Jediný model, který nikde ještě neukázala, byl na bílo obarvený MOTOLUXE. Ale to se za novinku moc považovat nedá. A proč tedy zklamání?
Očekávání
Před veletrhem se objevily spekulace o nových modelech. A byly to pořádně vybavené modely. Konkrétně se objevila možná podoba nového modelu s procesorem od Intelu (kde se na představení na MWC 2012 sázelo) a také se objevila první (lehce pochybná) fotka nového Atrixu 3. Více ZDE. Ani jeden z těchto modelů se na veletrhu bohužel neobjevil.
Realita
Motorola samozřejmě nepřijela s kufrem současných modelů, které by tam jen tak vystavovala. Letošní veletrh pojala jako prezentaci schopností současných Motorol v propojení s TV a jinými audio/video mašinkami. Dále předvedla možnosti propojení vašeho domova s telefonem (alarm, ovládání topení, klimatizace nebo světel).
Poměrně masivně na veletrhu propagovala svoji "hračku" MOTOACTV. Po dobu konání veletrhu pořádala soutěž o 10 těchto zařízení a soutěž probíhala formou tipování ujeté vzdálenosti na kole a běžícím pásu. Z části své výstavy udělala fitko, kam nasadila dva sportovce, a ti celý den makali. Více o soutěži ZDE.
Co si o tom myslet?
To, že Motorola nic nového letos na veletrh nechystá, jsme začali tušit po přečtení programu seminářů a prezentací. Motorolu jsme v něm hledali marně.
Předpokládáme, že pracovníci marketingového oddělení jsou zkušení a vědí, že tímto krokem spoustu lidí naštvou a zklamou. Co Motorolu tedy k tomuto kroku vedlo? Trochu jsme namáhali mozkové závity a níže najdete možné důvody. Pokud vás napadne nějaký další, napište nám ho do komentářů!
Proč nebyly představeny nové modely?
- nedokončený vývoj
- nedostatek financí
- čekání na dokončení převzetí Googlem
- pro představení novinek uspořádá vlastní tiskovou konferenci
- příležitost "okouknout", co nachystala konkurence, a podle toho upravit svoji produkci
- klasické "kašlání" na evropský trh
- ...
Ať už byly důvody jakékoliv, každý výrobce by se měl s něčím na veletrhu blýsknout a ukázat světu nějakou novinku. Motorola tak letos neučinila a je to škoda.
Žádné komentáře:
Okomentovat